Friday 8 July 2011

perlukah aku...

Perlukah aku tunduk
Pada bicara sepi tanpa erti
Yang serik dibisik-bisik
Diucap tanpa henti


Perlukah aku tunduk
Pada rasa yang bertakhta
Hingga ku melambung impian
Untuk menggapai sang purnama


Perlukah aku tunduk
Pada hati yang makin layu
Andai sekeping warkah putih
Tercoret kisah dan pujangga
Yang benar² mengusik jiwa
Menjadi bukti segalanya


Perlukah aku tunduk
Jika semuanya menghimpit
Menyesakkan dada
Membingungkan kepala




Perlukah aku tunduk
Merebut kasih
Yang datang sendiri padaku
Tanpa ku cari
Tanpa ku sendiri mengerti



Perlukah aku tunduk
Andai harga diri menjadi taruhan
Soal hati tak dihiraukan
Hanya keegoan beraja di fikiran


Perlukah aku tunduk
Pada setiap mereka yang menguji
Ketabahan diriku
Mencetus sengsara dalam hidupku


Perlukah aku tunduk
Dan tunduk lagi
Andai semuanya makin membuatku lemas
Makin membuatku hilang arah...~
===========================
Moderator @ istimewa2u
===========================

No comments: