Friday 15 September 2006

Assalamualaikum wrb..

Hari ni ku kerja syif petang..
hari terakhir untukku bersama anak Cik Ribot.
eh i mean! bersama mak dia lah, iaitu tak lain dan tak bukan Cik Ribot sendiri.
sebab esok dah nak 'discharge'..
telah sekian lama makcik ni tunggu nak balik.
sepatutnya dah lama dah dia boleh balik.
tapi masa tu dia demam, lepas tu luka kat perut dia buat hal sikit lah.
tu yang kena tahan lagi lama tu..

anyways..
hmmm.. dua kali dalam masa dua hari
ku terserempak dengan dia-yang-gelar-aku-tembam
rabu, pertama kali aku 'terjumpa' dia sejak dua tahun lebih yang lalu.
kali terakhir masa pergi berkelah tuh.
hari rabu tu, ku syif pagi.
masa nak naik bas tu lah yang aku ternampak dia.
mula-mula ragu gaks, tapi rasa yakin tu macam lebih menyengat.

chewahh.
hari khamis plak, aku syif petang.
serius, aku tak mengharapkan langsung nak jumpa dia lagi.
tapi masa ku tengah tunggu bas sambil dgr lagu, tertoleh sekejap ke kanan.
alamak.. dia lagi..
ku naik sama bas dengan dia.
ku duduk beberapa seats depan dia.
sanggup ku hantar sms berunsur 'sindiran'

" if you are 100 steps away from me, take the 1st step towards me,
and i'll take the rest of the 99 steps to get near you "

dan jelas sesangat di pendengaranku
ringtone hp dia berbunyi. aku kenal benar dengan bunyi tuu.
aduh.. susah sangat ke.
bila ku dah turun dari bas tuhh, ku hanya mampu melihat dia dari luar aje.
takde reaksi langsung.
ku harap sesangat, janganlah terjadi pertemuan yang ketiga.
kalau terjadi jugak, hanya aku dan DIA sajalah yang tahu...

okk, kes ditutup sebentar.
tadi macam tak banyak kerja gitu.
walaupun ku asyik ke sana ke mari.
bersih itu, ambil yang ini..
sebelum pukul 8, parameters semua dah siap.
ku buat kanan, Mimin buat kiri.
perasaanku kuat mengatakan bahawa aku menjadi sorotan mata seseorang.
aiseymen, bukan memuji ke hape lah.
but sometimes the feeling is just there, you see.
ape-ape lah eh..

hmm, maaflah, terpaksa ku henti sebentar.
ada kesilapan teknikal yang tak dapat dielakkan.
salams*

No comments: